Σε καταστάσεις ματαίωσης και άγχους ενισχύονται οι στοματικές-σαδιστικές και κανιβαλικες επιθυμίες, και τότε ο βρεφικός εαυτός αισθανεται να εχει αντιληφθεί τη θηλή και τον μαστό σε κομματάκια.
Επομένως, μεσα στη φαντασίωση, εκτός απο τη διάζευξη ανάμεσα σε καλό και σε κακό μαστό, ο ματαιωτικός μαστός -ο οποιος στις στοματικές σαδιστικές φαντασιώσεις δέχεται επιθέσεις – γίνεται αισθητός ως κατακερματισμένος.
Ο ικανοποιητικός μαστός ο οποίος γίνεται αντιληπτός υπο την κυριαρχία της λίμπιντο απομύζησης, γίνεται αισθητός ως πλήρης. Αυτό το πρώτο εσωτερικό καλό αντικείμενο δρα ως εστιακό σημείο στο εγώ. Εξουδετερώνει τις διαδικασίες διχασμού και διασποράς, συμβάλλει στην συνεκτικότητα και στην απαρτίωση και παίζει έναν αποφασιστικό ρόλο στην οικοδόμηση του εγώ.